Wednesday, September 13, 2006

ajdanga

Anak jati kg sg Danga ......Aku dilahirkan disebuah Kampung pada hari Rabu jam 5.40 petang disebuah rumah dikampung sungai Danga ,Menurut cerita ibu tersayang Aku adalah anak yang ke Empat yang dilahirkan tapi abang dan kakak ku meninggal semasa kecil lagi ....Maka itu sebelum aku dilahirkan ibu sentiasa di jampi oleh sidi (atuk) setiap petang sehingga aku dilahirkan ...... Berkat doa dan usaha yang dilakukan aku dilahirkan dengan selamat .Selepas aku dilahirkan aku di jual atau dijadikan anak angkat kepada sidi ....... menurut ibu setiap petang aku pasti di jampi sehingga aku membesar terus ....... dalam masa yang sama ibu juga ada hamil lagi ......... hingga sebanyak 7 kali .Bermakna aku mempunyai bilangan adek beradik sebanyak 7 orang ......Tapi sayang hanya tingga aku seorang sahaja .....Aku jadi anak tunggal dari sebuah keluraga .Aku merasakan kasih sayang yang sempurna .........

No comments: